AU - Bagheri, Ali TI - Assessing the Quality of Educational Services of Torbat Heydarieh University of Medical Sciences from Students' Viewpoint Based on SERVQUAL Model in 2018 PT - JOURNAL ARTICLE TA - thums-jsrc JN - thums-jsrc VO - 1 VI - 2 IP - 2 4099 - http://jsrc.thums.ac.ir/article-1-40-fa.html 4100 - http://jsrc.thums.ac.ir/article-1-40-fa.pdf SO - thums-jsrc 2 AB  - زمینه و هدف: نظام آموزش پزشکی مسئول اصلی تامین مراقبت سلامت است که باید به ارتقا خدمات آموزشی آن توجه ویژه شود. و ارزیابی دیدگاه دانشجویان به عنوان مشتریان اصلی خدمات آموزشی نقش بسزایی در بهبود کیفیت خدمات آموزشی خواهد داشت. این پژوهش با هدف بررسی ارزیابی دانشجویان ازکیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه در سال 1397 انجام شده است. روش تحقیق: در این مطالعه مقطعی 191 نفر از دانشجویان کارشناسی پیوسته دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به روش نمونه گیری طبقه­ای تصادفی به تناسب تعداد دانشجویان هر رشته انتخاب شده و پرسشنامه‌ی استاندارد سروکال در اختیار آن‌ها قرار گرفت. این پرسشنامه شامل دو بخش دموگرافیک و ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات آموشی می‌باشد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون های آماری مناسب انجام‌شد. یافته ها : 160 نفر(8/83%) از شرکت کنندگان دختر بودند. در بررسی ابعاد پرسشنامه اختلاف نمره بین انتظارات و ادراک دانشجویان در ابعاد پاسخگویی(58/98±6/7) و عوامل محسوس (60/42±6/12-) و قابلیت اطمینان (57/50±8/14-) و اطمینان‌دهی(07/81±6/7-) و همچنین همدلی(48/11±8/12) می‌باشد. همچنین شکاف کلی خدمات (85/79±14/18-) بود. آزمون‌های آماری نشان می‌دهد که میانگین نمره شکاف بعد همدلی تفاوت معناداری در رشته‌ها و ترم های تحصیلی دانشجویان داشت(05/0> p). بحث و نتیجه گیری: باتوجه به اینکه بین انتظارات دانشجویان و ادراک دانشجویان نسبت به کیفیت خدمات آموزشی شکاف وجود دارد باید در جهت کاهش شکاف این ابعاد گام برداشت تا باعث افزایش کیفیت خدمات آموزشی و در نتیجه مانع از پیامدهای نامطلوب در نظام آموزش عالی شوند که باید مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه ریزان قرار‌گیرد. CP - IRAN IN - LG - eng PB - thums-jsrc PG - 88 PT - Research YR - 2019